top of page
HPN_Header-website-oranje.jpg
Hartbrug-reizen-logo-BLAUW.png

VEELGESTELDE VRAGEN

  • Algemene informatie
    Neemt u naast de reisbescheiden altijd een geldig legitimatiebewijs mee zoals paspoort of identiteitskaart. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste grensdocumenten. Voor meer informatie over de juiste grensdocumenten verwijzen wij u naar www.cibt.nl.
  • Minimum aantal deelnemers
    Voor alle reizen geldt een minimum aantal deelnemers. Mochten wij niet genoeg deelnemrs hebben, zien wij ons genoodzaakt de reis te annuleren. U hoort dit uiterlijk 6 weken voor de vertrekdatum. Uiteraard ontvangt u de door u betaalde reissom dan volledig retour.
  • Wat houdt Comfort Class Bus in?
    Onze reizen worden uitgevoerd per Comfort Class Bus. Onze bus voldoet aan alle geldende eisen wat betreft veiligheid, comfort en milieu. Wij leggen de lat alleen nog iets hoger. Zo is er een speciaal gemaakte trap aanwezig die de bus makkelijker toegankelijk maakt. Kenmerken Comfort Class Bus • Comfortabele stoelen met luxe bekleding. Onderlinge afstand bedraagt 85 cm. • Ruim verstelbare rugleuning en voetsteun. • Uitklapbare tafeltjes met bekerhouder. • Airco en warmteregeling. • Persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting. • Audio DVD Multimedia systeem (LCD-schermen). • Toilet. • Milieuvriendelijke Euro-5 of Euro-6 motoren. • Versnaperingen en warme en koude dranken tegen betaling beschikbaar.
  • Wat mag ik meenemen?
    Tijdens onze reizen staan wij, naast uw handbagage, 1 koffer per persoon van maximaal 20 kilogram toe. Voor de handbagage een tas die in het bagagerek of onder uw stoel moet passen. Wanneer uw handbagage niet onder uw stoel past of in het bagagerek pas, zal de chauffeur om veiligheidsredenen de handbagage in de laadruimte moeten plaatsen. Hier kunt u tijdens de reis dan niet bij. Indien voor uw reis specifieke bagage-informatie van toepassing is, dan zullen wij u daarover in uw reisbescheiden informeren. U kunt hierbij denken aan het reizen met een reistas in plaats van een harde koffer of een wijziging in het maximale gewicht i.v.m. binnenlandse vluchten.
  • Mag ik hulpmiddelen meenemen?
    De volgende hulmiddelen zijn op aanvraag mogelijk: inklapbare scootmobiel, rollator, buggy. Dit moet echter vermeld worden bij uw reservering. Ondanks dat de chauffeurs zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de bagage, kan het voorkomen dat er schade ontstaat aan de bagage. Daarom raden we u aan om geen kostbaarheden, zoals laptops e.d. in uw koffer te plaatsen. Opgelopen schade aan bagage kunt u nooit bij ons declareren. Hiervoor adviseren wij u een reisverzekering af te sluiten.
  • Ontvang ik kofferlabels?
    Ja, circa 2 weken voor uw reis ontvangt u deze bij uw laatste reisbescheiden.
  • Wat is het verschil tussen een rondreis en een excursiereis?
    Bij een rondreis reist u per bus naar het land van bestemming en reist u van naar enkele steden en verblijft u dus in verschillende hotels. Het programma is met zorg uitgestippeld en de rondreis wordt begeleid door deskundige reisleiding. Bij een excursiereis verblijft u gedurende uw hele vakantie in hetzelfde hotel. Van daaruit maakt u mooie excursies in de omgeving. Alles gaat in een rustig tempo, zodat u voldoende gelegenheid hebt om optimaal van alle bezienswaardigheden te genieten. Bovendien is er voldoende vrije tijd om er zelf op uit te trekken.
  • Kan ik ook een excursie overslaan?
    U bent niet verplicht om aan een excursie deel te nemen. Uiteraard gaan onze begeleiders met de excursie mee en zijn ze niet in uw nabijheid.
  • Ik heb een dieet. Kan hier rekening mee worden gehouden?
    Als een dieet vereist is kunt u dit aangeven bij de boeking. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Indien uw dieet strikt noodzakelijk is, neem daarover dan contact met ons op en vermeld het op uw inschrijvingsformulier welk u binnen twee dagen na boeking ontvangt.
  • Als ik een reis online heb gevonden, hoe kan ik deze dan boeken?
    Als u uw reiskeuze heeft gemaakt en deze beschikbaar is, dan staat er rechts in beeld een rode button 'boek direct'. U kunt vervolgens in slechts enkele stappen een boekingsaanvraag verzenden.
  • Is een verzekering noodzakelijk?
    Wij raden u zeker aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf af te sluiten.
  • Hoe weet ik of de reis 'echt' is geboekt?
    Na de boekingsaanvraag ontvangt u een mail. Binnen 1 a 2 werkdagen nemen wij contact met u op. Als u definitief boekt, ontvangt u boekingspapieren per post.
  • Hoe weet ik zeker dat mijn boeking werd geregistreerd?
    Na het boeken wordt er meteen een voorlopige bevestigingsmail naar u toegestuurd. Deze ontvangt u op het e-mailadres dat u bij uw registratie heeft opgegeven.
  • Ik heb een vraag over de betaling van mijn boeking
    Indien u nog vragen heeft omtrent uw betaling, kunt u altijd rechtstreeks contact opnemen met ons.
  • Moet ik het totale bedrag meteen betalen op het ogenblik dat ik de aanvraag indien?
    Na de boekingsaanvraag ontvangt u een mail. Binnen 1 a 2 werkdagen nemen wij contact met u op. Als u definitief boekt, ontvangt u boekingspapieren per post. Vervolgens bent u een aanbetaling van 20 % over het gehele boekingsbedrag verschuldigd. Het restant dient 6 weken voor vertrek voldaan te zijn. Bij boekingen binnen 6 weken voor aankomst dient u het gehele bedrag te voldoen.
  • Moet ik het totale bedrag meteen betalen op het ogenblik dat ik de reservering maak?
    Na boeking ontvangt u een voorlopige bevestigingsmail. Binnen 1 a 2 werkdagen ontvangt u uw definitieve reservering per mail en per post. Vervolgens bent u een aanbetaling van 15% over het gehele boekingsbedrag verschuldigd. Het restant dient 6 weken voor vertrek voldaan te zijn. Bij boekingen binnen 6 weken voor vertrek dient u het gehele boekingsbedrag te voldoen.
  • Hoe moet ik betalen als ik telefonisch boek?
    Betaling kan pas volgen na ontvangst van de definitieve bevestiging.
  • Kan ik mijn betaling per post versturen?
    Het is niet mogelijk om uw overschrijving via de post te versturen.
  • Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
    Indien u een reis heeft geboekt, dan ontvangt u binnen twee werkdagen uw definitieve boeking per post. Uw laatste reisbescheiden ontvangt u circa 2 weken voor vertrek, op het door u opgegeven e-mailadres en via de post. Boekt u een reis die al binnen 14 dagen vertrekt, dan ontvangt u binnen 2 dagen de reisbescheiden per e-mail.
  • Kan ik een geboekte reis online wijzigen of annuleren?
    Het is niet mogelijk een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kunt contact met ons opnemen via mail of telefonisch.
  • Annulering
    Het is raadzaam bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf te regelen. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.
  • Annuleringskosten
    Bij annulering door de reiziger bedragen de annuleringskosten: • Indien een boeking wordt geannuleerd door de reiziger en indien er een vlucht bij de Reis is inbegrepen dan is de Reiziger bij annulering de volgende bedragen verschuldigd: tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 20% van het overige deel van de reissom; vanaf 55 dagen tot en met 22 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 50% van het overige deel van de reissom; vanaf 21 dagen tot en met 7 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 75% van het overige deel van de reissom; vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom. • Indien geen vlucht is inbegrepen is de Reiziger de volgende bedragen verschuldigd: tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: 20% van de reissom; vanaf 55 dagen tot en met 22 dagen vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom; vanaf 21 dagen tot en met 7 dagen vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom; vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom.
  • Annulering bij een Calamiteit
    Reizen naar een gebied waarvoor door de calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds een Calamiteit is vastgesteld, kan de Reiziger vanaf drie kalenderdagen voor vertrek kosteloos opzeggen of, als mogelijk en gewenst, omboeken.
  • Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten, wat nu?"
    Het is raadzaam bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf nog te regelen. Indien een huurovereenkomst wordt geannuleerd door de huurder, zijn voor iedere boeking, naast eventueel verschuldigde reserveringskosten, de volgende bedragen verschuldigd: Bij annulering tot 56 dagen voor vertrek: aanbetaling; Bij annulering vanaf de 56e dag (incl.) tot de 42e dag voor vertrek: 30% van de reissom; Bij annulering vanaf de 42e dag (incl.) tot de 28e dag voor vertrek: 50% van de reissom; Bij annulering vanaf de 28e dag (incl.) tot de 14e dag voor vertrek: 75% van reissom; Bij annulering vanaf de 14e dag (incl.) tot de 7e dag voor vertrek: 90% van de reissom; Bij annulering binnen 7 dagen voor vertrek: 100% van de reissom. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.
bottom of page