veelgestelde-vragen

Welk witgoed is aanwezig in het appartement?

Beide appartementen beschikken over een magnetron, waterkoker, koffiezetapparaat, Senseo, koelkast met diepvriesvak. Daarnaast beschikt het appartement in Scheveningen ook nog over een vaatwasser en een oven.

Is er Wi-Fi in het appartement?

Er is gratis Wi-Fi aanwezig in beide appartementen.

Parkeren

In Roermond is een garagebox aanwezig en een parkeerplaats voor de garagebox waar u uw auto gratis kunt parkeren. In Scheveningen beschikken wij over een parkeerplaats, die u kunt bijboeken voor € 87,50 per week. 

Welke documenten heb ik nodig bij de sleuteloverdracht?

Bij aankomst kunt u zich melden met uw boekingspapieren en een legitimatiebewijs.

Roermond: Zwartbroekstraat 19 te Roermond.

Scheveningen: Gevers Deynootweg 846 te Scheveningen.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Indien u uw boeking wenst te annuleren, dient u dit zo spoedig mogelijk aan ons te laten weten.

Kunnen we met meer personen dan we hebben aangegeven verblijven?

Nee, in voorkomende gevallen adviseren wij u telefonisch contact op te nemen.

Ik heb een vraag over de betaling van mijn boeking

Indien u nog vragen heeft omtrent uw betaling, kunt u altijd rechtstreeks contact opnemen met ons.

Hoe weet ik zeker dat mijn boeking werd geregistreerd?

Na het boeken wordt er meteen een voorlopige bevestigingsmail naar u toegestuurd. Deze ontvangt u op het e-mailadres dat u bij uw registratie heeft opgegeven.

Kan ik mijn betaling per post versturen?

Het is niet mogelijk om uw overschrijving via de post te versturen.

Hoe moet ik betalen als ik telefonisch boek?

Betaling kan pas volgen na ontvangst van de definitieve bevestiging.

Moet ik het totale bedrag meteen betalen op het ogenblik dat ik de reservering maak?

Na boeking ontvangt u een voorlopige bevestigingsmail. Binnen 1 a 2 werkdagen ontvangt u uw definitieve reservering per mail en per post. Vervolgens bent u een aanbetaling van 15% over het gehele boekingsbedrag verschuldigd. Het restant dient 6 weken voor aankomst voldaan te zijn. Bij boekingen binnen 6 weken voor aankomst dient u het gehele boekingsbedrag te voldoen.

Welke services en activiteiten zijn niet inbegrepen in de prijs van het appartement?

• Eindschoonmaak 
• Gas en elektriciteit 
• Waterverbruik 

Op welke dagen kan ik arriveren?

Onze aankomstdagen zijn altijd op vrijdagmiddag tussen 13.00 en 13.30 uur. Mocht u voor Roermond iets later willen arriveren, kunt u altijd telefonisch contact opnemen. Uitchecken is op vrijdag een week later om 09.30 uur.  Voor Scheveningen geldt dat u altijd telefonisch contact moet opnemen indien u niet aan de verwante aankomsttijd kan voldoen. 

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Voor alle reizen en en appartementen geldt dat huisdieren niet toegestaan zijn.

Algemene informatie

Neemt u naast de reisbescheiden altijd een geldig legitimatiebewijs mee zoals paspoort of identiteitskaart. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste grensdocumenten. Voor meer informatie over de juiste grensdocumenten verwijzen wij u naar www.cibt.nl

Is een verzekering noodzakelijk?

Wij raden u zeker aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf af te sluiten.

Kan ik ook een excursie overslaan?

U bent niet verplicht om aan een excursie deel te nemen. Uiteraard gaan onze begeleiders met de excursie mee en zijn ze niet in uw nabijheid.

Minimum aantal deelnemers

Voor alle reizen geldt een minimum aantal deelnemers. Mochten wij niet genoeg deelnemrs hebben, zien wij ons genoodzaakt de reis te annuleren. U hoort dit uiterlijk 6 weken voor de vertrekdatum. Uiteraard ontvangt u de door u betaalde reissom dan volledig retour.

Wat houdt Comfort Class Bus in?

Onze reizen worden uitgevoerd per Comfort Class Bus. Onze bus voldoet aan alle geldende eisen wat betreft veiligheid, comfort en milieu. Wij leggen de lat alleen nog iets hoger. Zo is er een speciaal gemaakte trap aanwezig die de bus makkelijker toegankelijk maakt. 

Kenmerken Comfort Class Bus: 
• Comfortabele stoelen met luxe bekleding. Onderlinge afstand bedraagt 85 cm.
• Ruim verstelbare rugleuning en voetsteun.
• Uitklapbare tafeltjes met bekerhouder.
• Airco en warmteregeling.
• Persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting.
• Audio DVD Multimedia systeem (LCD-schermen).
• Toilet.
• Milieuvriendelijke Euro-5 of Euro-6 motoren.
• Versnaperingen en warme en koude dranken tegen betaling beschikbaar.

Kan ik ook overnachten bij het opstappunt en hoe zit het met mijn auto?

Echt ontspannen begint uw reis wanneer u de avond voor vertrek naar de door u gekozen opstapplaats reist. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt bent u perfect voorbereid op uw vakantie.

Breukelen:

De bus vertrekt vanuit de van der Valk/A2 zijde in Breukelen.

Parkeermogelijkheden:

  • Bij het v.d. Valk hotel (betaald parkeren).
  • P & R 1+2 gratis parkeermogelijkheden.
  • Indien u met het openbaar vervoer komt bevindt de opstapplaats zich op loopafstand van het station.
  • Het v.d. Valk Hotel Breukelen. Voor meer informatie en boekingen kunt u bellen naar 0346 - 265 888.

Eindhoven P&R Meerhoven:

De bus vertrekt bij de P&R Kiosk.

  • Parkeermogelijkheid: U parkeert uw auto voor € 3,00 (dagtarief, alleen eerste 24 uur; vanaf de tweede dag zijn de kosten € 5,00 per dag).
  • Goed bereikbaar met de bus vanuit het stadscentrum Eindhoven; Er rijdt overdag elke 5 à 10 minuten een bus.  De busrit duurt 10 minuten. Een busretour van P+R Meerhoven naar het stadscentrum kost 0,50 euro per persoon en is te koop bij de betaalautomaat. De bus stopt onder meer bij het Philips   Stadion, Piazza en Centraal Station (eindhalte). P+R Meerhoven ligt ter hoogte van N2/Meerenakkerweg (afrit 31 Veldhoven).
  • De P&R Kiosk is een overdekte ruimte met een restaurant waar u terecht  kunt  voor warme dranken, frisdrank en een uitgebreid assortiment aan broodjes, pistolets, uitsmijters, hamburgers, softijs en diverse snacks. De P+R Kiosk is zes dagen per week (maandag t/m zaterdag) open van 8.00 tot 18.00 uur.
  • Hotel Campanile Eindhoven. Voor meer informatie en boekingen kunt u bellen naar 040 - 254 54 00.

Overnachtingsmogelijkheden Roermond:

  • Hotel Roermond: 0475 - 31 65 48.
  • Van der Valk Roermond: 0475 - 39 14 91.
  • Bed & Breakfast Woonboerderij Peters te Horn: 0475 - 58 24 25.
  • Parkeren is o.a. mogelijk bij Q-Park parkeergarage Stationspark (Maria Theresialaan 12 te Roermond, maximaal dagtarief € 6,00).

Overnachtigingsmogelijkheden Stein:

  • Van der Valk Stein: 046 – 426 9030
  • Parkeren is o.a. mogelijk op de parkeerplaats van het hotel
Hoe laat vertrekt de bus vanaf het opstappunt?

Diverse opstaptijden ontvangt u bij uw laatste reispapieren. In de regel kunt u aanhouden:

  • De Breukelen: Tussen 07.15 en 07.45 uur
  • Meerhoven: Tussen 08.30 en 09.00 uur
  • Roermond: Tussen 09.30 en 10.00 uur
  • Urmond: Tusen 10.00 en 10.30 uur
Wat zijn de opstapplaatsen?

U kunt voor de meeste reizen opstappen in:

  • Breukelen (Hotel van der Valk, Utrecht)
  • Meerhoven (P&R Eindhoven)
  • Roermond (busstation) of
  • Urmond (Hotel van der Valk Stein)
Mag ik hulpmiddelen meenemen?

De volgende hulmiddelen zijn op aanvraag mogelijk: inklapbare scootmobiel, rollator, buggy. Dit moet echter vermeld worden bij uw reservering. Ondanks dat de chauffeurs zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de bagage, kan het voorkomen dat er schade ontstaat aan de bagage. Daarom raden we u aan om geen kostbaarheden, zoals laptops e.d. in uw koffer te plaatsen. Opgelopen schade aan bagage kunt u nooit bij ons declareren. Hiervoor adviseren wij u een reisverzekering af te sluiten.

 

Wat mag ik meenemen?

Tijdens onze reizen staan wij, naast uw handbagage, 1 koffer per persoon van maximaal 20 kilogram toe. Voor de handbagage een tas die in het bagagerek of onder uw stoel moet passen. Wanneer uw handbagage niet onder uw stoel past of in het bagagerek pas, zal de chauffeur om veiligheidsredenen de handbagage in de laadruimte moeten plaatsen. Hier kunt u tijdens de reis dan niet bij.

Indien voor uw reis specifieke bagage-informatie van toepassing is, dan zullen wij u daarover in uw reisbescheiden informeren. U kunt hierbij denken aan het reizen met een reistas in plaats van een harde koffer of een wijziging in het maximale gewicht i.v.m. binnenlandse vluchten.

Ontvang ik kofferlabels?

Ja, circa 2 weken voor uw reis ontvangt u deze bij uw laatste reisbescheiden. 

Moet ik het totale bedrag meteen betalen op het ogenblik dat ik de reservering maak?

Na boeking ontvangt u een voorlopige bevestigingsmail. Binnen 1 a 2 werkdagen ontvangt u uw definitieve reservering per mail en per post. Vervolgens bent u een aanbetaling van 15% over het gehele boekingsbedrag verschuldigd. Het restant dient 6 weken voor vertrek voldaan te zijn. Bij boekingen binnen 6 weken voor vertrek dient u het gehele boekingsbedrag te voldoen.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Indien u een reis heeft geboekt, dan ontvangt u binnen twee werkdagen uw definitieve boeking per post. Uw laatste reisbescheiden ontvangt u circa 2 weken voor vertrek, op het door u opgegeven e-mailadres en via de post. Boekt u een reis die al binnen 14 dagen vertrekt, dan ontvangt u binnen 2 dagen de reisbescheiden per e-mail.

Ik heb een dieet. Kan hier rekening mee worden gehouden?

Als een dieet vereist is kunt u dit aangeven bij de boeking. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Indien uw dieet strikt noodzakelijk is, neem daarover dan contact met ons op en vermeld het op uw inschrijvingsformulier welk u binnen twee dagen na boeking ontvangt.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Op de site ziet u meteen alle prijzen. Tijdens het boeken van uw reis kunt u nog eventueel extra's bijboeken. Houdt u er rekening mee dat er ter plaatse nog bijkomende kosten kunnen zijn, zoals excursies etc.

Wat is het verschil tussen een rondreis en een excursiereis?

Bij een rondreis reist u per bus naar het land van bestemming en reist u van naar enkele steden en verblijft u dus in verschillende hotels. Het programma is met zorg uitgestippeld en de rondreis wordt begeleid door deskundige reisleiding. Bij een excursiereis verblijft u gedurende uw hele vakantie in hetzelfde hotel. Van daaruit maakt u mooie excursies in de omgeving. Alles gaat in een rustig tempo, zodat u voldoende gelegenheid hebt om optimaal van alle bezienswaardigheden te genieten. Bovendien is er voldoende vrije tijd om er zelf op uit te trekken. 

Kan ik een geboekte reis online wijzigen of annuleren?

Het is niet mogelijk een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kunt contact met ons opnemen via mail of telefonisch: 0900 – 4 278 278 (gratis).

Wat betekent ‘op aanvraag’?

De gevraagde kamer is niet beschikbaar. We kunnen echter wel proberen om deze extra voor u in te kopen. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend. Wanneer de kamer beschikbaar is, maakt dit uw aanvraag definitief. U krijgt bericht van ons of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet gelukt is mag de boeking kosteloos geannuleerd worden. 

Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten, wat nu?

Het is raadzaam bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf nog te regelen. Indien een huurovereenkomst wordt geannuleerd door de huurder, zijn voor iedere boeking, naast eventueel verschuldigde reserveringskosten, de volgende bedragen verschuldigd:

-  Bij annulering tot 56 dagen voor vertrek: aanbetaling; 
-  Bij annulering vanaf de 56e dag (incl.) tot de 42e dag voor vertrek: 30% van de reissom; 
-  Bij annulering vanaf de 42e dag (incl.) tot de 28e dag voor vertrek: 50% van de reissom; 
-  Bij annulering vanaf de 28e dag (incl.) tot de 14e dag voor vertrek: 75% van reissom; 
-  Bij annulering vanaf de 14e dag (incl.) tot de 7e dag voor vertrek: 90% van de reissom; 
-  Bij annulering binnen 7 dagen voor vertrek: 100% van de reissom. 

Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.
 

Hoe weet ik of de reis 'echt' is geboekt?

U krijgt binnen enkele minuten na boeken een voorlopige bevestigingsmail toegestuurd. Aansluitend ontvangt u binnen twee werkdagen de definitieve bevestiging per post.

Als ik een reis heb gevonden, hoe kan ik deze dan online boeken?

Als u uw reiskeuze heeft gemaakt, dan staat er rechts in beeld een rode button 'boek direct'. U kunt vervolgens in slechts enkele stappen de reis boeken!