Algemene Informatie

Heeft u vragen over hoe u een reis kunt boeken, hoe het betalen werkt of wanneer u uw reisbescheiden ontvangt? In deze categorie vindt u duidelijke antwoorden over alles rondom boeken en betalen. Zo weet u precies waar u aan toe bent!

  • Mag ik hulpmiddelen meenemen?

    De volgende hulpmiddelen zijn op aanvraag beperkt mogelijk: inklapbare scootmobiel en rollator. Dit moet echter vermeld worden bij uw reservering. Ondanks dat de chauffeurs zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de bagage, kan het voorkomen dat er schade ontstaat aan de bagage. Daarom raden we u aan om geen kostbaarheden, zoals laptops e.d. in uw koffer te plaatsen. Opgelopen schade aan bagage kunt u nooit bij ons declareren. Hiervoor adviseren wij u een reisverzekering af te sluiten.

  • Wat mag ik meenemen?

    Tijdens onze reizen staan wij, naast uw handbagage, 1 koffer per persoon van maximaal 20 kilogram toe. Voor de handbagage een tas die in het bagagerek of onder uw stoel moet passen. Wanneer uw handbagage niet onder uw stoel past of in het bagagerek pas, zal de chauffeur om veiligheidsredenen de handbagage in de laadruimte moeten plaatsen. Hier kunt u tijdens de reis dan niet bij.

    Indien voor uw reis specifieke bagage-informatie van toepassing is, dan zullen wij u daarover in uw reisbescheiden informeren. U kunt hierbij denken aan het reizen met een reistas in plaats van een harde koffer of een wijziging in het maximale gewicht i.v.m. binnenlandse vluchten.

  • Legitimatiebewijs

    Neemt u naast de reisbescheiden altijd een geldig legitimatiebewijs mee zoals paspoort of identiteitskaart. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste grensdocumenten. Voor meer informatie over de juiste grensdocumenten verwijzen wij u naar www.cibt.nl.

Reis en verblijf

Heeft u vragen over hoe u een reis kunt boeken, hoe het betalen werkt of wanneer u uw reisbescheiden ontvangt? In deze categorie vindt u duidelijke antwoorden over alles rondom boeken en betalen. Zo weet u precies waar u aan toe bent!

  • Ik heb een dieet. Kan hier rekening mee worden gehouden?

    Als een dieet vereist is kunt u dit aangeven bij de boeking. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Indien uw dieet strikt noodzakelijk is, neem daarover dan contact met ons op en vermeld het op uw inschrijvingsformulier welk u binnen twee dagen na boeking ontvangt.

  • Kan ik ook een excursie overslaan?

    U bent niet verplicht om aan een excursie deel te nemen. Uiteraard gaan onze begeleiders met de excursie mee en zijn ze niet in uw nabijheid.

  • Wat is het verschil tussen een rondreis en een excursiereis?

    Bij een rondreis reist u per bus naar het land van bestemming en reist naar enkele steden en verblijft u dus in verschillende hotels. Het programma is met zorg uitgestippeld en de rondreis wordt begeleid door deskundige reisleiding. Bij een excursiereis verblijft u gedurende uw hele vakantie in hetzelfde hotel. Van daaruit maakt u mooie excursies in de omgeving. Alles gaat in een rustig tempo, zodat u voldoende gelegenheid hebt om optimaal van alle bezienswaardigheden te genieten. Bovendien is er voldoende vrije tijd om er zelf op uit te trekken.

Boeken en Betalingen

Heeft u vragen over hoe u een reis kunt boeken, hoe het betalen werkt of wanneer u uw reisbescheiden ontvangt? In deze categorie vindt u duidelijke antwoorden over alles rondom boeken en betalen. Zo weet u precies waar u aan toe bent!

Annulering en Verzekeringen

Heeft u vragen over hoe u een reis kunt boeken, hoe het betalen werkt of wanneer u uw reisbescheiden ontvangt? In deze categorie vindt u duidelijke antwoorden over alles rondom boeken en betalen. Zo weet u precies waar u aan toe bent!

  • Annulering bij een Calamiteit

    Reizen naar een gebied waarvoor door de calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds een Calamiteit is vastgesteld, kan de Reiziger vanaf drie kalenderdagen voor vertrek kosteloos opzeggen of, als mogelijk en gewenst, omboeken.

  • Annuleringskosten

    Indien er een vlucht bij de Reis is inbegrepen dan is de Reiziger bij annulering de volgende bedragen verschuldigd:

    a. tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 20% van het overige deel van de reissom;
    b. vanaf 55 dagen tot en met 22 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 50% van het overige deel van de reissom;
    c. vanaf 21 dagen tot en met 7 dagen vóór de dag van vertrek: de annuleringskosten van de vlucht + 75% van het overige deel van de reissom;
    d. vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom.
    Indien geen vlucht is inbegrepen is de Reiziger de volgende bedragen verschuldigd:
    a. tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: 20% van de reissom;
    b. vanaf 55 dagen tot en met 22 dagen vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom;
    c. vanaf 21 dagen tot en met 7 dagen vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom;
    d. vanaf 6 dagen voor vertrek: 100% van de reissom.

  • Annulering

    Het is raadzaam bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf te regelen. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

  • Is een verzekering noodzakelijk?

    Wij raden u zeker aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Deze dient u zelf af te sluiten.